Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

- 11 juni 2011

Perfecte mix

Deze testauto was voorzien van de inmiddels bekende 1.6 EcoBoostmotor, dit keer met een maximaal vermogen van 150 pk. Het valt ons zwaar om niet in superlatieven te vervallen over dit blok. Snelheidswisselingen vinden met een bepaalde souplesse plaats, waardoor het een comfortabele auto wordt. Comfortabel kan nog wel eens verward worden met gezapigheid, maar dit blok laat zien dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Met een zeer aangename hoeveelheid power kan de auto op ieder moment geven wat je als bestuurder nodig kan hebben. De turbomotor valt duidelijk in de categorie downsizing, waarbij een belangrijk doel natuurlijk een lager verbruik is. Daar slaagt de C-Max zeker in, want ondanks dat je met een beste windvanger onderweg bent, bleef het gemiddelde verbruik toch op 7,1 liter per 100 km steken. Slechts een paar tiende verwijderd van de fabrieksopgave. Natuurlijk rijdt je met meer kubieke meters op de wielen een tandje minder strak dan een Focus, maar ook hierin doet de C-Max het nog verbluffend goed. Het sturen gaat prettig direct en als je het niet te bont maakt blijft hij makkelijk volgen. Ook het schakelen gaat soepeltjes, zonder het gevoel te verliezen. In alles wat met het rijden te maken heeft, zou je de Ford kunnen aanmerken als de perfecte mix.

150 pk
240 Nm
202 km/h
9,9 s
7,1 (6.8) l/100km
159 g/km
E
22%
€ 25.595
€ 37.545
€ 688 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Kia Carens 2.0 GDI Super Pack Premium

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S