Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

- 3 maart 2015

Maximaal profiteren

Een lage bijtelling was de afgelopen jaren dť sleutel tot succes op de Nederlandse automarkt. Auto's als de Mitsubishi Outlander PHEV en Volvo V60 Plug-In Hybrid gingen als warme broodjes over de toonbank, enkel om het feit dat de theoretische uitstoot dusdanig laag is dat slechts 7% bijtelling gold. Ford wil hiervan maximaal profiteren en nam een kijkje in het gamma aan de andere kant van de grote plas. In de Verenigde Staten wordt een 'C-Max-met-stekker' namelijk al een aantal jaren verkocht en niet zonder succes. De auto werd wat aangepast aan de Europese smaak en wordt nu op de Nederlandse markt ingezet. Wij reden de C-Max Plug-In Hybrid om uit te vinden of hij genoeg in huis heeft om het hoofd te bieden tegen de steeds verder uitdijende groep concurrenten.

185 pk
0 Nm
164 km/h
8,6 s
4,9 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 21.600
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • CitroŽn Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • CitroŽn C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S