Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

Pawel Piotrowski - 16 oktober 2009

Eindelijk ook als diesel

In het algemeen zijn de levenscycli van Japanse automodellen korter dan gewoonlijk. Binnen vijf of zes jaar volgt vaak een wisseling van wacht, bij Mazda vormt alleen de MX-5 een uitzondering daarop. Een geniaal concept en het chronische gebrek aan serieuze concurrenten maken dat mogelijk. Hoe anders gaat het er aan toe in druk bevochten segmenten, kijk bijvoorbeeld naar de Mazda CX-7. In de laatste jaren schoten kleine SUVís als paddenstoelen uit de grond, en zo moet Mazda dus scherp blijven. Twee jaar na de Europese introductie volgt nu een opfrisbeurt inclusief een nieuwe motorvariant. Gaat deze 2.2 CiTD voor een verkoopimpuls zorgen?

173 pk
400 Nm
200 km/h
11,3 s
onb (7.5) l/100km
199 g/km
G
22%
€ 42.595
€ 43.590
€ 799 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • 2008 - Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive