Porsche Cayman 2.7

- 26 augustus 2007

Echt wel

De Cayman heeft absoluut voor veel plezier gezorgd in de dagen dat hij onder onze hoede was. Het is gewoon een echte fun-auto. De acceleraties zijn heerlijk, het motorgeluid is van ongekende schoonheid en in het bochtenwerk is het gewoon een uitdaging om de grens op te zoeken. Natuurlijk kan hij nog beter, ondanks dat je door met name een stuk beleving anders zou vermoeden, zijn de prestaties goed, maar nog niet van een echt racemonster. Daarvoor zou er best nog wat pit bij mogen. Maar aan de andere kant, waar heb je het meest aan: beleving of getalletjes op papier? Een Cayman S zou misschien in een test zijn meerwaarde moeten bewijzen, maar op dit moment ben ik er nog niet van overtuigd dat ik ruim 12.000 euro meer zou betalen voor een S. Met de ‘gewone’ Cayman is het helemaal niet behelpen.

Deze instapper is te bestellen vanaf 68.626 euro, toch komt hij mede door de luxe binnenin pas voor 85.119 euro gekentekend bij je op de oprit staan. En daarmee heb je dan toch een echte Porsche op de stoep staan, want ondanks dat hij altijd wel in de schaduw van de 911 zal blijven, is het toch een echte Porsche.

  • Rijplezier
  • Boxergeluid
  • Verbruik
  • Grove schaalverdeling snelheidsmeter
  • Ontbreken stuurbediening
  • Kan pittiger
245 pk
273 Nm
260 km/h
6,1 s
9,9 (9.5) l/100km
227 g/km
G
22%
€ 68.626
€ 85.119
€ 1.561 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line

  • Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • BMW Z4 M Coupé

  • Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • BMW 3 Serie Coupé 325i High Executive

  • Lotus Evora 2+0

  • Infiniti G37S Coupé

  • Nissan 370Z

  • Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line