Audi TT Roadster 2.0 TFSI

- 2 juni 2007

Het interieur

In het interieur zijn zo mogelijk nog minder verschillen te vinden met de TT Coupé. Het dashboard is exact gelijk en laat zich in een paar woorden karakteriseren: hoogwaardig, origineel, praktisch. Ook de materialen zijn met het donkere kunststof, hier en daar een aluminium accent en veel chromen ringen gelijk aan dat van de coupé. Het kleine, aan de onderkant afgeplatte stuur en het kleine pookje liggen lekker in de hand. Doordat de bovenkant van de handrem met een zacht materiaal bekleed is, kan deze als een soort armsteun dienen voor de ‘schakelarm’. Ook dit was zo in de coupé, maar aangezien die voorzien was van een automatische versnellingsbak, maakte je er daar toch minder gebruik van. Tussen de voorstoelen zitten de knoppen voor elektrische bediening van het dak en het windschot. Het behoeft geen nadere uitleg dat we hier dan toch weer een verschil te pakken hebben. Overigens is deze elektrische bediening optioneel. Je kunt 1.726 euro op je spaarbankboekje laten staan, als je niet vies bent van een stukje handenarbeid.


De sportieve zwarte stoelen zijn bekleed met een combinatie van zwart leder en alcantara. De zitpositie is goed in te stellen. Door middel van handmatig bedienbare hendels en draaiknoppen is de hoogte, de stand van de leuning en de afstand tot het stuur en de pedalen in de juiste posities te zetten. Neem daarbij nog een goed verstelbaar stuur en iedereen moet zijn plekje kunnen vinden. De wangen en lendensteunen omklemmen de bestuurder en passagier om zonodig ook bij het wildere bochtenwerk goed op de plek te blijven. Helaas zijn deze opstaande randen niet in te stellen. Natuurlijk is de ruimtebeleving met de kap open grandioos, maar ook met de kap gesloten heb je nog steeds een goede ruimte om je heen. Doordat er in tegenstelling tot bij de coupé geen nutteloos achterbankje is, is daarmee ruimte gecreëerd om de kap op te bergen. Het voordeel is dat je zodoende voorin niet aan ruimte hoeft in te boeten. Ook in de koffer zijn gevolgen beperkt gebleven, al zijn er toch nog weer 40 liter verloren gegaan en is er slechts 250 liter aan opbergruimte beschikbaar.

200 pk
280 Nm
237 km/h
6,7 s
10,6 (7.8) l/100km
186 g/km
G
22%
€ 48.625
€ 60.356
€ 1.107 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

  • Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6 Limited

  • 2015 - Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • 2010 - Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • 2007 - Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • 2006 - Audi TT 2.0TFSI Pro Line