Een ware rijdersauto?
Na ruim 2.000 km te hebben gereden met de Mazda 6 blijft één indruk boven alles overeind staan: de 6 is een ontzettend fijne auto om lang in te vertoeven. Hij is soepel en makkelijk genoeg voor het dagelijkse verkeer, comfortabel voor de lange afstanden én weet op de meer bochtige wegen te overtuigen met een flinke dosis rijplezier. Ook voelt de D-segmenter bijzonder kwalitatief hoogwaardig aan. Als het aankomt op bepaalde elementen, zoals de multimedia en de hulpsystemen, is hij niet zo verfijnd als de premiummerken dat zijn. Kijken we echter naar hoeveel waar de Mazda 6 voor zijn geld biedt, dan kunnen we niet anders concluderen dan dat het een erg mooi pakket is. Bovendien is de 6 de enige D-segmenter die nog met een grote atmosferische motor wordt geleverd. Kan Mazda werkelijk vergeleken worden met het BMW van tien jaar terug? Het begint er inmiddels aardig op te lijken.
- Veel waar voor je geld
- Sportief en comfortabel tegelijk
- Fijne atmosferische krachtbron
- Multimedia nog niet op niveau
- Hulpsystemen af en toe in de war
Tesla Model 3 Long Range All-Wheel Drive
Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus
Volvo S60 T5 Geartronic R-Design
Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
Renault Talisman 1.5 DCi Intense
Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine
Infiniti Q50 2.0T Performance
Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
Lexus IS300h F Sport Line
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring