Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

Max Veldhuis - 9 april 2019

Een ware rijdersauto?

Na ruim 2.000 km te hebben gereden met de Mazda 6 blijft één indruk boven alles overeind staan: de 6 is een ontzettend fijne auto om lang in te vertoeven. Hij is soepel en makkelijk genoeg voor het dagelijkse verkeer, comfortabel voor de lange afstanden én weet op de meer bochtige wegen te overtuigen met een flinke dosis rijplezier. Ook voelt de D-segmenter bijzonder kwalitatief hoogwaardig aan. Als het aankomt op bepaalde elementen, zoals de multimedia en de hulpsystemen, is hij niet zo verfijnd als de premiummerken dat zijn. Kijken we echter naar hoeveel waar de Mazda 6 voor zijn geld biedt, dan kunnen we niet anders concluderen dan dat het een erg mooi pakket is. Bovendien is de 6 de enige D-segmenter die nog met een grote atmosferische motor wordt geleverd. Kan Mazda werkelijk vergeleken worden met het BMW van tien jaar terug? Het begint er inmiddels aardig op te lijken.

  • Veel waar voor je geld
  • Sportief en comfortabel tegelijk
  • Fijne atmosferische krachtbron
  • Multimedia nog niet op niveau
  • Hulpsystemen af en toe in de war
194 pk
258 Nm
223 km/h
7,8 s
7,3 (6.7) l/100km
153 g/km
D
22%
€ 37.140
€ 48.595
€ 891 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Tesla Model 3 Long Range All-Wheel Drive

  • Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

  • Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • Renault Talisman 1.5 DCi Intense

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

  • 2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • 2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

  • 2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

  • 2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS

  • 2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business

  • 2006 - Mazda 6 MPS

  • 2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring