Toyota Mirai FCV Executive

- 10 januari 2019

Opvallen doe je zo

Toyota steekt het vernieuwende karakter van de Mirai niet onder stoelen of banken. Van een afstand lijkt de auto op een iets dikkere variant van de Prius. Wanneer je dichterbij komt, ligt die conclusie opeens niet meer zo voor de hand. Toyota heeft haar waterstofauto in het E-segment gepositioneerd, wat betekent dat hij een flinke slag groter is dan de Prius. Het exterieur van de Mirai wordt gekenmerkt door een opvallende en onderscheidende styling, met name aan de achterzijde. Om te zorgen voor een optimale luchtstroom, heeft de Mirai een druppelvormig silhouet. Dit is niet alleen effectief, het is tevens een leuke verwijzing naar het element dat de Mirai uitstoot. Om de brandstofcel te voorzien van zuurstof wordt de voorzijde van de Mirai gekenmerkt door forse luchtinlaten. Hierin onderscheidt de waterstofauto zich duidelijk van de batterij-elektrische auto. 

Wanneer je met de Mirai door de stad rijdt, reageren de mensen zichtbaar op je. Men kijkt je na, pakt de smartphone om foto's te maken en één enkele keer werden we zelfs op een positieve manier door een voorbijganger aangesproken op de auto. Het is niet zo gek dat de Mirai veel aandacht genereert. Naast het opvallende uiterlijk en de stickers waarvan de testauto voorzien is, rijden er volgens Toyota maar 11 exemplaren rond in Nederland. Daarmee is de Mirai exclusiever dan menig sportwagen. Uiteraard zal de aandacht wel minder worden wanneer er meer auto's verkocht worden, maar voorlopig sta je als Mirai-eigenaar in het middelpunt van de belangstelling.

154 pk
335 Nm
178 km/h
9,6 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 80.925
€ 80.925
€ 809 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Lexus ES 300h F Sport Premium

  • BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • Volvo S90 T5 Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

  • Jaguar XF 2.0d R-Sport