Toyota Mirai FCV Executive

- 10 januari 2019

Voor de toekomst

Na een dag op pad te zijn geweest met de Mirai, zijn we voor een groot deel blij verrast. Het rijden op waterstof is een aangename ervaring, vergelijkbaar met het rijden op batterijen. De Mirai is stil, kan goed meekomen met het verkeer en is bijzonder comfortabel. Bovendien zou iedereen met de Mirai uit de voeten kunnen. De auto laat zich gemakkelijk bedienen en het tanken van waterstof is kinderspel. Toch is het logisch te verklaren waarom de consument nu nog niet kiest voor het rijden op waterstof. De aanschafprijs van de Mirai is niet direct het probleem. Zakelijk gezien geniet je namelijk nog steeds van een aanzienlijk bijtellingsvoordeel van 4%. We hebben allemaal gezien wat dat met de verkoopcijfers van bepaalde modellen heeft gedaan. Het probleem schuilt dan ook voornamelijk in het gebrek aan tankstations. Wanneer dit is opgelost en de prijs van waterstof lager wordt, voorzien wij een zonnige toekomst voor deze manier van autorijden.

  • Onderscheidend uiterlijk
  • Extreem comfortabel
  • Grote actieradius...
  • ...maar je kunt slechts op twee plekken tanken
  • Multimedia niet vooruitstrevend
  • Geen uitbreidbare bagageruimte
154 pk
335 Nm
178 km/h
9,6 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
4%
€ 80.925
€ 80.925
€ 270 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Lexus ES 300h F Sport Premium

  • BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • Volvo S90 T5 Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

  • Jaguar XF 2.0d R-Sport

  • Cadillac CTS 2.0T Premium