Gran Tourer
De GT mobiliseert maar liefst 245 pk en dat voel je tijdens het rijden. De auto is sportief afgesteld op het gebied van demping en besturing, zonder daarbij te onrustig of oncomfortabel aan te voelen. Hoewel de prestaties op papier niet verbluffend zijn, voelt de auto gewoonweg snel aan. Daarbij geholpen door de fijne conventionele automaat met zes versnellingen. Deze transmissie schakelt snel genoeg en haast onmerkbaar en is ook bij lage toerentallen snel bij de leest. Bovendien heb je de beschikking over schakelpaddles aan het stuur, waarmee je desgewenst nog sneller de juiste versnelling klaar kunt zetten.
De acceleratie van 0 naar 100 is in 7,6 seconden geklaard. Op zich niet buitengewoon snel, maar daar heeft er ook mee te maken dat de voorwielaangedreven GT het vermogen niet altijd even goed kwijt kan, wat resulteert in het zoeken naar grip door de banden. Dat is dan ook het enige noemenswaardige smetje op het rijgedrag van de Koreaan.
Tijdens het rijden heb je niet het idee dat je een D-segmenter aan het besturen bent. De auto is bijzonder lichtvoetig en heeft geen last van drukkend gewicht. Met de GT kun je dus prima een uitdagende route met haarspeldbochten nemen, maar ook op de snelweg voelt de auto zich prima op zijn gemak. Er is een surplus aan vermogen beschikbaar, waardoor je erg gemakkelijk een stuk harder rijdt dan de toegestane maximumsnelheid.
Daarbij worden geluiden van buitenaf ook prima buitengehouden.
Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
Audi A4 40 TFSI
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Volvo V60 D4 Momentum
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight