Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

- 7 januari 2016

Blijvertje

Het jaar 2015 was een bijzonder jaar voor Volkswagen. 'Dieselgate' is een dieptepunt in haar lange leven. Aan de Nederlandse verkoopcijfers is dat niet te merken; het merk prijkt bovenaan de lijst en één op de acht verkochte auto's is een Volkswagen. Grote verrassing in de verkooplijsten is de Passat. In 2014 stond hij nog op een 66e plek, maar in een jaar steeg hij naar een verdienstelijke 6e positie. De enorme stijging in verkopen komt vooral op het conto van de GTE. Met slechts 7% bijtelling - net als de Golf GTE - is het één van de weinige in zijn klasse die fiscaal zo aantrekkelijk waren. In 2016 verandert dit aanzienlijk. Van de aanschafprijs moet nu 15% bij het salaris worden geteld. Of de auto nu nog steeds interessant is, moet blijken.

218 pk
400 Nm
225 km/h
7,6 s
6,8 (1.6) l/100km
37 g/km
A
22%
€ 31.350
€ 59.031
€ 1.082 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline

  • Volvo V60 Cross Country T5 Nordic+ Luxury Line

  • Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition

  • Volvo V60 Plug-in Hybrid D6 AWD Summum

  • BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive

  • 2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

  • 2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline