Mercedes-Benz SLK 200 BlueEFFICIENCY

Harold Rolloos - 15 augustus 2011

Barbie

Met de derde generatie SLK komt Mercedes-Benz met een veel mannelijker model dan we gewend zijn van de voorgangers. Sinds de introductie in 1996 werd de cabriolet met metalen dak regelmatig 'kappersauto' genoemd. Dat kwam in de eerste plaats door de vele ronde vormen, maar de SLK werd ook regelmatig Barbie-Benz genoemd op het internet en dat draagt natuurlijk ook niet bij aan een stoer imago. Bij deze derde generatie is dat dus anders; zo werd tijdens het ontwerpen duidelijk gekeken naar de SLS AMG en de nieuwe CLS. Vooral in de neus zien we dat terug. De grote grille en scherpe lijnen in de koplampen doen de SLK goed en geven hem een agressieve look. Uiteraard kon LED-dagrijverlichting niet uitblijven en dezelfde techniek zien we ook terug in de achterlichten. De uitlaatpijpen aan beide kanten van de achterzijde maken het sportieve plaatje compleet. Door schonere technieken is de roadster aantrekkelijker geprijsd dan zijn voorganger; vanaf 47 mille staat er al een SLK 200 voor de deur. Ga je los in de optielijst zoals dat ook bij onze testauto is gebeurd, dan kom je zomaar aan zo'n 63.000 euro.

184 pk
270 Nm
240 km/h
7,3 s
7,0 (6.1) l/100km
142 g/km
E
22%
€ 47.400
€ 63.416
€ 1.163 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Lexus IS 250C Executive

  • Volvo C70 2.0D Powershift Intro Edition

  • Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2017 - Mercedes-Benz SLC 43 AMG

  • 2009 - Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

  • 2005 - Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor