Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

Harold Rolloos - 24 april 2011

Voor de purist

Na een week lang bewust bochtige weggetjes opzoeken en regelmatig aan de pomp staan (de fiscus wordt blij van WRX STi-rijders!) is het tijd om de balans op te maken. Natuurlijk kunnen we niet om de hoge aanschafprijs heen: 70 mille is en blijft veel geld, ook al ben je bij directe concurrent Mitsubishi voor de Lancer Evolution minstens zo veel kwijt. Dat het interieur ook nog eens uit keihard plastic bestaat is eigenlijk van de zotten. Wie dus zijn verstand gebruikt zal niet gauw zo'n bedrag neertellen voor een Subaru. Maar dat is juist het mooie: een WRX STi koop je met je hart. Hij laat namelijk het hart van de purist beduidend sneller kloppen. Het is keer op keer weer een feest om achter het stuur te stappen, de auto door bochten te jagen en de motor te horen schreeuwen. Dat er ook nog eens plaats is voor een aantal andere inzittenden én de nodige bagage zal ook de ondeugende vader zich er niet van weerhouden om via de toeristische route van werk naar huis te rijden of als de kids in bed liggen nog even een blokje om te gaan.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Geweldige rijeigenschappen
  • Beestachtig snel
  • Fabelachtige techniek
  • Stevig aan de prijs
  • Materiaalgebruik interieur
  • Besturing valt tegen
300 pk
407 Nm
250 km/h
5,2 s
12,9 (10.3) l/100km
243 g/km
G
22%
€ 63.995
€ 69.995
€ 1.283 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • 2014 - Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive