Porsche Cayenne Turbo

- 24 juli 2010

Geïnspireerd interieur

Niet alleen onderhuids is het nodige gewijzigd, ook het design is flink op de schop gegaan. Het resultaat is een ontwerp dat goed in balans is en dat deze SUV bovendien kleiner doet lijken dan hij is. Vooral wanneer er geen andere auto in de buurt is, lijkt de nieuwe Cayenne het formaat te hebben van een Q5, terwijl hij toch een stuk groter is. De brochure rept over een motorkap die "is afgeleid van racewagens uit de jaren '60" en een "op de Carrera GT geïnspireerde" dakspoiler. Dat is misschien wat vergezocht, het zijn namelijk slechts subtiele verwijzingen, die overigens wel geslaagd zijn.

Binnenin vinden we weer zo'n verwijzing: de hellende middenconsole, bekend van de - daar is hij weer - Carrera GT. Het interieur maakt een luxe en hoogwaardige indruk. De afwerking is fantastisch, net als het materiaalgebruik. Geheel volgens traditie zit het contactslot links van het stuur en is de toerenteller prominent in het midden van het instrumentarium geplaatst. Erg fraai is de manier waarop één van de tellerplaten dienst doet als multifunctioneel display. Bijzonder is het briljant klinkende Burmester audiosysteem, goed voor 1.000 watt, afkomstig van niet minder dan zestien speakers.

500 pk
700 Nm
278 km/h
4,7 s
12,4 (11.5) l/100km
270 g/km
G
22%
€ 79.990
€ 185.947
€ 3.409 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • Audi Q7 4.2 TDI quattro Pro Line+ S-Line

  • BMW ActiveHybrid X6

  • 2014 - Porsche Cayenne S E-Hybrid

  • 2007 - Porsche Cayenne S

  • 2005 - Porsche Cayenne 3.2 V6