Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency

Harold Rolloos - 29 augustus 2009

Correct antwoord

De GLK 220 CDI 4MATIC BlueEfficiency is hét antwoord uit Stuttgart op het milieuvervuilende imago dat SUV’s (nog steeds) hebben. Mercedes-Benz verwacht dat deze uitvoering het merendeel van de verkopen voor zijn rekening gaat nemen. Heel vreemd is dat niet, want in de praktijk blijkt de viercilinderdiesel over genoeg vermogen te beschikken. Meer heb je niet nodig en het maakt de 320 CDI dan ook eigenlijk overbodig voor het merendeel van de automobilisten, tenzij je natuurlijk liefhebber bent. De auto rijdt zeer comfortabel, al is de besturing gevoelloos. Verder valt de ruimte voor de achterpassagiers behoorlijk tegen. Het verbruik was een ding dat ons aangenaam verraste. Wij denken dat de tweewielaandreven variant van de GLK het meest verkocht gaat worden met de 220 CDI-dieselmotor. Hoe vaak zie je nou een luxe SUV in Nederland door het terrein ploeteren? Maar wie daar wel behoefte aan heeft, kan met de 4MATIC-aandrijving offroad prima uit de voeten.

  • Comfortabel
  • Relatief zuinig
  • Hoge zit
  • Rauwe klank dieselmotor
  • Gevoelloze besturing
  • Moeilijke instap achterin
170 pk
400 Nm
205 km/h
8,8 s
7,3 (6.7) l/100km
176 g/km
G
22%
€ 52.365
€ 64.308
€ 1.179 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • Land Rover Freelander 2 2.2 TD4 HSE

  • Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Volvo XC60 D5 Summum

  • BMW X3 xDrive20d High Executive

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Infiniti EX37 3.7 V6

  • 2012 - Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 320 CDI 4Matic