Peugeot 407 2.0 16V (Bioflex) ST Pack Business 2

Michel van Breugel - 2 januari 2009

Vergeethoekje

Na vier jaar vond Peugeot het de hoogste tijd om haar goedlopende middenklasser, de 407, een opfrisbeurt te geven. De strijd lijkt heviger dan ooit in de klasse waarin deze Fransoos opereert, en waarin de concurrentie ook niet stilstaat. Gewilde nieuwe modellen uit eigen land als de C5 en de Laguna slaan goed aan. Ook in Duitsland slaan ze toe met bijvoorbeeld de Passat CC. De 407 dreigt hierdoor in een vergeethoek te komen wat de Fransen duidelijk willen tegengaan.

De aanpassingen voor modeljaar 2009 zijn subtiel, door menig persoon niet eens opgemerkt waarschijnlijk. Volgens de Fransen zorgt de facelift ervoor dat de middenklasser eleganter en robuuster wordt en de kwaliteitsindruk verbetert. Het exterieur is op enkele kleine punten gewijzigd en vooral onder de motorkap zijn er wat aanpassingen. Zo is er nu een 2.0 liter Bioflex-motor leverbaar die ook op E85-brandstof draait. De 407 zal waarschijnlijk nog een kleine twee jaar mee moeten draaien, dus een bescheiden opfrisser was wel zijn plaats. Daarom reden wij hem nogmaals, dit keer met de nieuwe Bioflex-motor.

140 pk
200 Nm
213 km/h
9,1 s
9,1 (8.1) l/100km
192 g/km
G
22%
€ 25.350
€ 31.095
€ 570 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Chevrolet Epica 2.5 Executive

  • Dodge Avenger 2.0 SE

  • Honda Accord 2.0i VTEC Elegance

  • Kia Magentis 2.0 CVVT EX

  • Citroën C5 2.0 HDiF Comfort

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Skoda Superb 2.0 TDI Ambition

  • 2006 - Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

  • 2006 - Peugeot 407 1.6-16v HDiF XR Pack

  • 2006 - Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack

  • 2006 - Peugeot 407 Coupé 2.7 V6 HDiF Féline

  • 2006 - Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 24V Féline