Het exterieur
De grootste attractie van de 100HP is natuurlijk zijn flitsende en stoere uiterlijk. De Panda is in de voordeligere versies al vlot gelijnd maar in deze conversie is het natuurlijk wel heel stoer. De grote zwarte grille lijkt een gretige opengesperde muil die je wil aanvallen. Daarbij zitten er in de voorzijde standaard priemende mistlampjes en kan er gekozen worden voor striping en chromen spiegelkappen. Hiermee krijgt de 100HP een nóg groter “Überholprestige” zoals de Duitsers dat zo indrukwekkend plachten te noemen. In het Nederlands zeggen we gewoon dat er iets diks en raps in je binnenspiegel opduikt waarvoor je wel aan de kant wilt gaan. Ook de bredere spatborden en de verlaging dragen bij aan een dik uiterlijk. De Panda lijkt minder hoog en krachtiger op de weg te staan.
De 15” velgen waarmee de Panda contact met de weg zoekt zijn van een gave vormgeving en kunnen in chroom of antraciet geleverd worden. Dat contrasteert mooi met de in de optionele Kit Pandemonium geleverde rode remklauwen. Tel hierbij de verdonkerde zijruiten, het achterspoilertje, de verchroomde uitlaatmond en niet te vergeten de nep-diffusor op en er staat een bommetje. De Panda 100HP mag na deze opsomming als overstyled worden beschouwd maar als je alles tezamen ziet dan is het geen Tupperware-auto uit bijvoorbeeld de AutoStyle-catalogus, maar blijft het een stijlvol model waaraan iedereen meteen ziet dat er iets snels staat en die duidelijk onderscheidend is ten opzichte van de voordeligere Panda’s
Qua praktisch nut zorgt het uiterlijk voor een prima hoofdruimte en een hele mooie bagageruimte. Wel is de Panda behept met een kleine brandstoftank van 35 liter. In het geval van een zuinige 1.3 JTD zal dat niet echt een heel groot probleem gaan vormen, maar bij de toch wel wat royalere 100HP is 35 liter wel weinig. De testauto zat namelijk na een tijdje al op een kwart minder benzinevoorraad. Hierbij moet worden aangetekend dat er wel mee is door gereden en daarvoor nodigt hij je echt lekker uit!