Het terrein in
De krachtbron van beide Avengers is hetzelfde, namelijk de 1.2 driecilinder die we kennen uit modellen als de Peugeot 208 en Opel Astra. Maar door de mild hybridetechniek is de uitstoot van de e-Hybrid wel lager en heb je bovendien het gevoel over meer vermogen te beschikken. Je zit echt niet zonder in deze Avenger, want mede door de soepel schakelende automaat bewijst deze aandrijflijn zijn meerwaarde. Een lagere uitstoot betekent ook minder aanschafbelasting en daarmee is de auto niet eens veel duurder dan de benzineversie.
Een Jeep moet natuurlijk terreinkwaliteiten hebben en de stoere koets van de Avenger met grotere bodemvrijheid dan zijn familieleden straalt uit dat dit niet anders is. Hoewel de Avenger nog niet over vierwielaandrijving beschikt, stuurt Jeep ons toch het onverharde testparcours van Balocco op om zelf te ervaren waartoe de Avenger in staat is. De auto laat zich echt niet kennen, want door de verschillende rijmodi kun je ook uit zand of modder geraken. De antiblokkeerstand voorkomt dat de voorwielen zich ingraven, al heeft iedere voorwielaandrijver zijn grenzen natuurlijk. Door verschillende obstakels te pareren bewijst de Avenger ook een helling of grote kuilen niet te schuwen. En door de standaard aanwezige hellingsassistent kun je moeiteloos een afdaling op mulle ondergrond aangaan, want doorglijden of teveel snelheid maken wordt daarmee voorkomen. Al met al best verbluffend waar je met deze Jeep al toe in staat bent en dan moet de 4Xe nog komen.
Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Peugeot e-2008 GT Premiere
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life