Hyundai Ioniq 6 77.4 kWh RWD Lounge

- 11 december 2023

Heeft zijn prijs

Met zijn oplaadsnelheid en rijbereik weet de Koreaan ons echt te overtuigen. Dit is elektrisch rijden zoals we vijftien jaar geleden hoopten dat het zou zijn. Langs de snelweg zijn er laders in overvloed en we navigeren hier alleen maar naartoe om de batterij voor te verwarmen. Het 800V-platform dat die laadsnelheden mogelijk maakt, heeft samen met de riante uitrusting en groot batterijpakket wel zijn prijs. Want hoewel de Ioniq 6 leverbaar is vanaf 44.800 euro (net voldoende voor de subsidie), gaat de versie met groter batterijpakket voor minimaal 5.000 euro meer mee.

De geteste Lounge gooit daar nog eens ruim 7 mille bovenop, terwijl zaken als een schuifdak en de digitale buitenspiegels de prijs verder opdrijven. We praten inmiddels over bijna 62.000 euro en dan hebben we nog niet eens voor de krachtigere versie met vierwielaandrijving gekozen. Een prijspakker is de auto dus niet, maar zijn comfortabele inborst en verbluffende laadtechniek maken absoluut hebberig.

  • Echt vernieuwende techniek
  • Flinke binnenruimte
  • Prima ergonomie
  • Zithouding te hoog
  • Geen meeslepend rijkarakter
229 pk
350 Nm
185 km/h
7,4 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 44.800
€ 62.485
€ 625 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Tesla Model 3 Long Range All-Wheel Drive

  • Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line

  • Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Infiniti Q50 2.2d Sport

  • Lexus IS300h F Sport Line