Anoniem elektrisch
Het uiterlijk zorgt uiteraard niet meer voor verrassingen. We zien een bijna vergelijkbare auto als de Vivaro. Eigenlijk is het patroon van de grille en het uit de kluiten gewassen merklogo de enige manier om de Scudo van zijn broers te onderscheiden. Dat betekent dat het ontwerp van de Fiat in de basis al zo'n zeven jaar op de markt is, maar toch zie je dat er niet direct aan af. Busjes worden nu eenmaal langzamer oud, aangezien de levenscyclus groter is. Toch oogt de auto een stuk bedaagder dan de nieuwe Transit Custom, of bijvoorbeeld een ID.Buzz. Om maar eens twee concurrenten te noemen.
Behalve de laadklep en de typeaanduiding geeft ook niets weg dat je met een volledig elektrische bus komt voorrijden. Aan de ene kant vinden veel gebruikers dat fijn, maar de ondernemer die van de daken wil schreeuwen dat hij groen bezig is, zal eerder voor de genoemde Volkswagen gaan. De Fiat is in alles nuchter en zeker in het stemmige grijs van de testauto valt de auto snel weg in het verkeer. Maar met zaken als ledverlichting en een berg camera's laat de auto zien dat hij wel degelijk bij de les blijft.