Niet omheen
Als geteste Business Plus beschik je over populaire opties als navigatie, keyless entry en vele veiligheidssystemen als dodehoekhulp en noodremassistent. Voor de PHEV is dit het meest aantrekkelijke optiepakket, omdat de Feel maar een paar honderd euro voordeliger is, maar met de genoemde opties al veel duurder uitkomt. Voor zaken als de 360 graden camera, een elektrisch verstelbare voorstoel met verwarming en een handsfree bedienbare achterklep betaal je altijd iets extra. Op de testauto bevindt zich ook nog een te openen panoramadak en een snellere boordlader, waarmee de auto aan een laadpaal in twee uurtjes weer vol is. De totaalprijs komt daarmee op 47.490 euro.
Citroën zet met de vernieuwde C5 Aircross wederom een heel complete SUV neer, die zeker als Plug-in Hybride weet te overtuigen. De aandrijving is soepel, je hebt een boel kracht voor handen en je rijdt een behoorlijke afstand volledig elektrisch. Door de aanpassingen in het interieur doet de SUV nog comfortabeler aan, een gevoel dat tijdens het rijden alleen maar meer aangewakkerd wordt. Tel daar ook nog eens de heel praktisch ingedeelde en grote binnenruimte bij op en je kunt niet meer om de Citroën heen.
- Krachtige en zuinige aandrijving
- Afzonderlijk verschuifbare achterstoelen
- Heel ruim
- Verouderde knoppen en aansluitingen
- Geen matrix led
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground