Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

- 12 augustus 2018

Uitvoeringen kiezen

De Polo weet zich gemakkelijk weer naar de top van het segment te werken, waarbij voornamelijk de concurrentie van zijn Spaanse broertje en de Ford Fiesta te duchten valt. De overige concurrenten kunnen het alleen in prijs winnen. Het totaalpakket dat de Polo biedt, maakt de auto een grote favoriet in zijn klasse. Van de uitrustingspakketten is de Beats dat niet. Daarvoor biedt de auto te weinig meerwaarde ten opzichte van de Comfortline waarop het pakket gebaseerd is. Het audiosysteem voegt niet zoveel toe ten opzichte van de standaard audio, tenzij je een groot fan bent van beukende boxen op standje festival. Het verlies van de fraaie Two Tone velgen zouden we voor lief nemen. De testauto kost 23.269 euro en dan heb je zaken als de prettig werkende adaptieve cruise control, het multimediascherm met navigatie en Apple Carplay ťn het Beats audiosysteem tot je beschikking. Verder heb je natuurlijk de kleurrijke inleglijsten en automatische klimaatcontrole. Een setje parkeersensoren behoort niet tot de standaarduitrusing, maar gelukkig is de Polo overzichtelijk. Ga je iets lager op de ladder, dan is er de Comfortline Business. Veel zaken uit de Beats zijn ook in dit uitrustingspakket meegeleverd, zodat je een behoorlijk complete Polo met de zelfde motorisering voor bijna twee mille minder hebt. Een DSG-7 automaat is beschikbaar in combinatie met de 95 pk sterke benzinemotor en even sterke 1.6 dieselmotor.

Kies je een beetje slim je opties, dan levert de Polo een redelijk betaalbaar totaalpakket. Veel concurrenten zijn goedkoper, maar op het gebied van binnenruimte, gebruikte materialen en rijgedrag merk je wel waar de meerprijs in is gaan zitten. Een verkoopsucces voor de Volkswagen Polo is dan ook - net als zijn uiterlijk - weinig verrassend.

  • Volwassen rijgedrag
  • Praktische binnenruimte
  • Mooie afwerking
  • Beats uitvoering voegt niet veel toe
  • Al snel een prijzige auto
  • Analoge tellers ouderwets
95 pk
175 Nm
187 km/h
10,3 s
6,3 (4.5) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 21.130
€ 23.269
€ 427 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • CitroŽn C3 1.2 PureTech Shine

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline