Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

- 11 juni 2018

Netjes, maar niet sprankelend

Waar het exterieur van de Stonic verfrissend is, is het interieur dat in mindere mate. Het geheel is netjes, maar niet zo spannend als wat het uiterlijk doet vermoeden. Ook is de materiaalkeuze niet helemaal wat we inmiddels van Kia verwachten. Vooral de keiharde kunststoffen op de deuren vallen tegen; gestoffeerde armsteunen zijn inmiddels gemeengoed in deze klasse. Ondanks de matige materiaalkeuze zit het geheel wel solide in elkaar en klopt het ergonomisch gezien ook. Alle knopjes zitten waar je ze verwacht, de lay-out is eenvoudig en het multimediassyteem is helemaal bij de tijd. Navigeren, je telefoon koppelen, muziek luisteren: het is allemaal geen enkel probleem in de Stonic. De geluidskwaliteit van de stereo is daarbij bovengemiddeld goed. Daarnaast zitten de stoelen goed en is het interieur voldoende ruim, al houdt de ruimte op de achterbank niet over. Het interieur van de Stonic overtuigt in zijn degelijkheid en praktische bruikbaarheid, maar laat in esthetisch opzicht een paar steken liggen. Je kunt het interieur overigens iets leuker maken als je de sierdelen laat meespuiten in de contrastkleur van het exterieur.

120 pk
172 Nm
184 km/h
10,3 s
7,2 (5) l/100km
115 g/km
C
22%
€ 21.595
€ 24.595
€ 451 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge