Mazda MX-5 2.0 GT-M RF

- 18 juli 2017

Rugzak

Natuurlijk is het dak hetgeen dat deze RF onderscheidt ten opzichte van zijn tweelingbroer met stoffen kap. De lichte constructie van canvas heeft plaatsgemaakt voor een 'rugzak', die voor een gewichtstoename van 45 extra kilo's heeft geleid. De lange C-stijlen laten direct zien dat de RF van een andere aard is dan de klassieke roadster. Hoewel de twee broeders in beginsel identiek zijn, heeft de RF op het oog een sportiever design. De aflopende daklijn speelt hierin een belangrijke rol. Het maakt de auto slanker, krachtiger en geeft een elegante touch aan het geheel. Om te genieten van de zon is slechts een druk op de knop nodig om het dak te verwisselen voor de frisse lucht. Het wegklappen van het dak is een ware belevenis. Tijdens dit 13 seconden durende schouwspel zien we de gehele C-stijl omhoog komen en wordt het dak in stilte gewisseld met de tintelende stralen van de zon. Laat dit stukje precisie maar aan de Japanners over.

160 pk
200 Nm
214 km/h
8,5 s
6,2 (6.6) l/100km
154 g/km
G
22%
€ 35.480
€ 44.880
€ 823 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Fiat 124 Spider 1.4 Turbo Lusso

  • Volkswagen Beetle Cabrio 1.4 TSI DSG Sport

  • 2015 - Mazda MX-5 Roadster 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M

  • 2013 - Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Hanabi

  • 2009 - Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0 GTL

  • 2007 - Mazda MX-5 1.8 Touring