Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

- 11 september 2017

Twee voor de prijs van één

Ford neemt een hoop risico's met de introductie van de nieuwe RS. Niet alleen heeft hij ten opzichte van zijn voorganger een cilinder minder en aandrijving op alle wielen, ook is zijn vanafprijs van ruim 54 mille verre van mild. Toch overtuigt de auto met zijn totaalpakket. Dankzij zijn vierwielaandrijving en vergevingsgezind onderstel, is het een auto die je alledag kunt inzetten. Maar dankzij de heerlijke aandrijflijn, de ploffende en fluitende geluiden uit de uitlaten en de uitstekende rijeigenschappen is het ook dé auto om in het weekend over dijkweggetjes te jagen. Met de Focus RS koop je een auto waarmee je dagelijks naar het werk rijdt, maar ook desgewenst de jongere in jezelf loslaat. Per jaar zijn er slechts 120 beschikbaar voor Nederland, dus mocht je na het lezen van dit testverslag om zijn, dan is een spurt naar de dealer een must!

  • Heerlijke motor en bak
  • Uitgebalanceerd uiterlijk
  • Fantastische rijeigenschappen
  • Nauwelijks ruimte achterin
  • Forse prijsstelling
  • Slechts 120 RS'en beschikbaar in Nederland
350 pk
440 Nm
266 km/h
4,7 s
14,2 (7.7) l/100km
175 g/km
G
22%
€ 53.210
€ 54.660
€ 1.002 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Infiniti Q30 1.5d Premium Tech

  • Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

  • Volkswagen Golf GTE

  • Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2011 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium

  • 2011 - Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2010 - Ford Focus RS500