Peugeot 308 SW“Metamorfose voor de leeuw”Energielabel A | 22% bijtelling
Peugeot bevindt zich in een ware transformatie. Het merk heeft met auto's als de 3008, 5008, 208 en 508 al laten zien dat het strak gelijnde en vlot ogende auto's op de weg kan zetten. De 308 volgt deze koers en is meteen de vaandeldrager van een nieuw logo.
Peugeot 308 SW“Aangepast aan de vraag”Energielabel B | 22% bijtelling
Als je al die successen van Peugeot in de laatste jaren opnoemt, vergeet je bijna dat het Franse merk nog niet eens zo heel lang geleden flink in de penarie zat. Verkoopcijfers liepen terug en de marge stond onder druk.
Peugeot 308 SW“Wederom een sterk nummer”Energielabel X | 100% bijtelling
Peugeot heeft bij de introductie van de 308 in 2013 goed gekeken naar de wensen van de consument. Deze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen, want de auto stond de afgelopen jaren in Nederland hoog in de verkoopstatistieken.
Peugeot 308 GT“Franse verwennerij ”Energielabel E | 22% bijtelling
Als zakelijke rijder had je het met de Peugeot 308 toch maar goed voor elkaar. Met een prettige 120 pk dieselmotor, een lage fiscale waarde en slechts veertien procent bijtelling was je de koning te rijk.
Peugeot 308 GTi“En de geschiedenis herhaalt zich”Energielabel D | 22% bijtelling
Zeg je GTI, dan zeg je Volkswagen. Vanaf eind jaren '70 maken de Duitser furore met de onder andere een Golf met die lettercombinatie. Toch is het niet het enige merk dat successen heeft geboekt met het label. Peugeot plakte het logo op verschillende modellen zoals de 309, 306 en zelfs de grote 505.
Peugeot 308 SW“Zichzelf zijn”Energielabel B | 22% bijtelling
Peugeot gaf het laatste decennium een bijzondere draai aan zijn stations uit het C-segment. Zowel de 307 SW als de vorige 308 SW hinkte een beetje op twee gedachten. Geboren als station, wilden ze ook een graantje van de MPV-markt meepikken met zeven zitplaatsen en een iets hogere daklijn.
Peugeot 308“Voor wie niet wachten kan”Energielabel D | 22% bijtelling
Met de nieuwe 308 heeft Peugeot goud in handen. In het eerste kwartaal van 2014 zijn al 600 auto's op kenteken gezet, terwijl in heel 2013 niet meer dan 1.245 exemplaren de showroom verlieten. De inzet van Peugeot ligt niettemin een stuk hoger.
Peugeot 308“Smaakmaker”Energielabel C | 22% bijtelling
Van de zoete smaak die Peugeot overhield aan het succesvolle 307-tijdperk is weinig meer over. De mondjesmaat verkochte 308 was voor de Fransen een behoorlijk bittere pil. Een succesje kunnen ze bij Peugeot dan ook prima gebruiken; hoogste tijd dus voor een opvolger.
Peugeot 308“Zuinigheid met flair”Energielabel E | 22% bijtelling
Het meest in het oog springende Peugeot-nieuws van het afgelopen jaar was de komst van de nieuwe 508. Het merk greep de introductie van dat model aan om haar vertegenwoordiger in het C-segment, de 308, qua uiterlijk beter te laten aansluiten bij zijn nieuwe grote broer.
Peugeot 308 GTI“De stijlbewuste keuze”Energielabel F | 22% bijtelling
Op het repertoire van een 'hot hatch' staan snelheid en scherpte. Door de meeste autobouwers worden deze eigenschappen met een flink aangepast uiterlijk onderstreept en ook Peugeot volgt tot op de dag van vandaag dit recept.
Peugeot 308 CC“Logisch vervolg”Energielabel G | 22% bijtelling
Als uitvinder van de moderne betaalbare coupé-cabriolet doet Peugeot het logischerwijs al jaren erg goed in dit segment. De Fransen kwamen voor het eerst met deze stalen kapconstructie op de 206 CC. Later volgden de 207 en 307.
Peugeot 308 SW“Ruimte voor expansie”Energielabel F | 22% bijtelling
Er komt altijd een tijd in je leven dat je meer ruimte nodig hebt. Een groter huis, een tweepersoons bed of een dubbele carport. Maar meestal komt er voordat je verhuist of een ander bed koopt een ruimere auto voor de deur.
Peugeot 308“Het volgende hoofdstuk”Energielabel G | 22% bijtelling
Voor de introductie van de 306 in 1993 was Peugeot nog aan het zoeken naar de juiste mix voor hun auto in het zwaar bevochten C-segment. Zijn voorganger – de Peugeot 309 - was volledig anders dan zijn voorloper.