Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

- 9 oktober 2018

Aangepast aan de vraag

Als je al die successen van Peugeot in de laatste jaren opnoemt, vergeet je bijna dat het Franse merk nog niet eens zo heel lang geleden flink in de penarie zat. Verkoopcijfers liepen terug en de marge stond onder druk. In plaats van te bezuinigen op gebruikte materialen of de ontwikkeling van motoren, werd er flink geïnvesteerd. Mooie interieurs, zuinige motoren en een luxueuzere en tegelijk minimalistische uitstraling moesten het tij doen keren.

Dat werkte verrassend goed, want de PSA-groep floreerde de afgelopen jaren als nooit te voren. De Peugeot 308 is één van de aanjagers van dit succes, want het model blijft in heel Europa erg gewild. Na een bescheiden facelift is het tijd om ook onderhuids verandering aan te brengen. Een nieuwe dieselmotor deed zijn intrede, maar ook een nieuwe achttraps automaat is inmiddels te bestellen. Wij namen een 308 SW met benzinemotor mee op een tocht door Europa.

130 pk
230 Nm
207 km/h
10,2 s
7,6 (5.1) l/100km
118 g/km
B
22%
€ 23.790
€ 40.274
€ 738 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline