Honda Civic“Japanse ordeverstoorder”Energielabel B | 22% bijtelling
Leg voor de grap eens een foto van een Honda Civic uit het begin van dit millennium naast die van het 2017-model en je ziet naast het merklogo geen enkele gelijkenis.
Honda Civic Type R“One of a kind”Energielabel E | 22% bijtelling
In de markt van de hot hatches zijn maar een paar fabrikanten serieus actief. Natuurlijk de Duitse drie, maar ook Peugeot en Renault spelen een rol van betekenis in dit segment. Outsider is Honda.
Honda Civic Tourer“De underdog”Energielabel D | 22% bijtelling
Compacte middenklasse, stationwagon en diesel. Het is een combinatie die onder leaserijders niet meer weg te denken is. De strijd in dit segment is misschien wel één van de belangrijksten om je merk te laten floreren. Logisch dus dat Honda met zijn Civic Tourer aan de start verschijnt.
Honda Civic“In balans”Energielabel D | 22% bijtelling
In 2003 introduceerde Honda de i-CTDI. De eerste eigen diesel van het merk bleek een klap die een daalder waard was. Honda had een ijzersterke reputatie als motorenbouwer, maar desondanks werd de eerste zelfontbrander van Honda met argusogen bekeken.
Honda Civic“Vergeten kind”Energielabel E | 22% bijtelling
In de middenklasse scoort Honda niet al te best. Op de Civic Hybrid en Insight na laten consumenten het modellenpalet massaal links liggen. Maar ook Honda zelf treft blaam. De Japanners concentreerden zich vooral op de ontwikkeling van zelfstandige hybride modellen.
Honda Civic“Niet rijden maar voelen”Energielabel G | 22% bijtelling
Het Nederlandse verkeer is ernstig verkouden. De symptomen zijn stilstaan in de file, voor de brug en bij het verkeerslicht. Betalen voor bezit, gebruik en parkeren. Beducht zijn voor flitsers, lasers en trajectcontroles. Mislukte maatregelen van Maij-Weggen, Jorritsma en de rest.
Honda CivicEnergielabel B | 22% bijtelling
Al heel erg lang proberen autofabrikanten auto's te ontwikkelen die alleen op elektra rijden. En dat is dan ook al meerdere keren gelukt. Maar al die auto's reden tegen een en dezelfde barrière op, namelijk die van de actieradius.
Honda CivicEnergielabel F | 22% bijtelling
De Honda Civic is inmiddels al weer heel wat jaartjes op de markt. Reeds in 1973 stond de eerst Civic op zijn bandjes en in de tussentijd is de auto natuurlijk behoorlijk geëvolueerd. Van een klein autootje in de jaren 70, tot een sportieve hatchback en de jaren 80 en 90.