Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

- 16 maart 2015

Nuchter

Op het eerste gezicht doet de auto niet denken aan de Alto. De Celerio is maar liefst zeven centimeter hoger en tien centimeter langer. De breedte is niet toegenomen, wat maakt dat de auto smal en geserreerd overkomt. Aan de achterkant wordt de indruk van een smalle auto versterkt door de uitgeklopte bumper en grote lampunits. Aan de voorzijde wordt dit goedgemaakt door de hoekige grille met chroominleg, die de Celerio een bekend gezicht geven. Uit zijaanzicht komt de auto mede door de op de testwagen gemonteerde vijftien inch wielen en kunststof wielkasten stoer over. In deze uitvoering heeft de auto een hoge aaibaarheidsfactor, maar denk de kekke wielen en chromen accenten weg en er staat een enigszins saaie auto.

Waar personalisatie in styling tegenwoordig gemeengoed is in het A-segment, houdt Suzuki de zaken liever nuchter. Verder dan zes verschillende lakken, waarbij rood de enige spannende uitschieter is, gaan de Japanners niet. Zelfs de gemonteerde velgen zijn een achteraf gemonteerde accessoire, de prijslijst vermeldt slechts één setje lichtmetaal in veertien inch.

68 pk
90 Nm
155 km/h
14,0 s
5,1 (3.6) l/100km
84 g/km
A
22%
€ 9.999
€ 12.329
€ 226 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance