Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

Pawel Piotrowski - 22 september 2014

Niet vrij van schoonheidsfoutjes

De fikse buitenmaten van de Pulsar vertalen zich vooral naar een buitengewoon ruimteaanbod voor de achterpassagiers. Dankzij de lange achterdeuren valt de instap bijzonder ruim uit. Dat stapt niet alleen makkelijker in, het monteren van bijvoorbeeld een kinderzitje gaat daardoor ook een stuk eenvoudiger. Eenmaal plaatsgenomen op de achterbank valt vooral de riante beenruimte op. Hoewel ik net voorin heb gezeten en de stoelpositie ongewijzigd heb gelaten, kan ik moeiteloos ´achter mezelf zitten´. Nissan claimt dat de beenruimte in de Pulsar 10cm langer uitvalt dan het gemiddelde in dit segment. Hoewel ik dit niet na heb kunnen meten, klinkt dit geloofwaardig. De beenruimte van de Pulsar doet namelijk nauwelijks onder voor die van een Lancia Delta. En toch zit ik niet zo comfortabel als in de grote Italiaan. Daarvoor is de zitpositie in de Pulsar te vlak en laat de rugleuning zich helaas niet verstellen. Voor een luxe beleving missen ook een paar belangrijke items. De Pulsar ontbeert onder andere leeslampjes en zijairbags achterin. Het ruimteaanbod op de achterbank gaat trouwens niet ten koste van de 385 liter grote bagageruimte. Met neergeklapte achterbank is deze zelfs 1.395 liter groot. Helemaal vrij van schoonheidsfoutjes is de Pulsar ook hier niet. Voor het creëren van een vlakke laadvloer mist een dubbele bodem, deze is helaas ook tegen meerprijs niet leverbaar op de Nissan.

115 pk
190 Nm
190 km/h
10,7 s
onb (5) l/100km
117 g/km
C
22%
€ 19.290
€ 23.390
€ 429 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business

  • Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Mazda 3 1.6 CiTD Business

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • Skoda Rapid 1.2 TSI Elegance Businessline

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active