Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

Pawel Piotrowski - 10 september 2014

Om van te houden

Citroën heeft zichtbaar zijn best gedaan om de nieuwe C1 een eigen identiteit te geven, zelfs een leek kan nu in één oogopslag de verschillen tussen de afzonderlijke drielingen herkennen. Meer diversiteit is altijd een goede ontwikkeling. De oude C1 werd vooral vanwege zijn lagere prijs ten opzichte van de Peugeot en Toyota gekocht, bij de nieuwe zal daar ook de eigen smaak een rol in spelen. Van het uitgesproken ontwerp moet je houden, van de kwaliteiten ga je houden. Qua rijcomfort behoort de Citroën - net als de Peugeot en Toyota - tot de top in dit segment. Ook de kwieke motor en fijne stuurinrichting dragen bij aan de volwassen indruk van de kleine Fransoos. Iets minder blij worden wij van de onvolkomen interieurafwerking en het gebrekkige verstelbereik van de stuurkolom. Deze minpuntjes vergeet je echter subiet zodra de wind door je haar wappert en bij het voltanken na afloop; rijplezier hoeft niet duur te zijn.

  • Kwieke en zuinige motor
  • Comfortabel onderstel
  • Lage vaste lasten
  • Afwerking interieur
  • Verstelbereik stuurkolom
  • Krappe bagageruimte
68 pk
95 Nm
157 km/h
14,3 s
4,3 (3.8) l/100km
88 g/km
B
22%
€ 9.490
€ 14.025
€ 257 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • Suzuki Ignis 1.2 Stijl

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • 2009 - Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2006 - Citroën C1 1.0i Ambiance