Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

- 5 januari 2014

Zakelijke topper in spé

Opel is sinds jaar en dag succesvol met modellen in de middenklasse. Het begon in 1936 met de Olympia, opgevolgd door diverse generaties Rekord en Vectra. In 2008 werd die laatste afgelost door de Insignia, welke vol lof werd ontvangen door pers en consument. Niet alleen door zijn rijeigenschappen, maar ook door zijn design. Dat enthousiasme kwam voort uit het enorme verschil met zijn voorgangers; deze auto’s waren niet bepaald het toonbeeld van sprankelend design. In het eerste volledige jaar dat de Insignia te koop is, verkoopt Opel ruim 5.000 exemplaren in Nederland, waarna een daling inzet met een schamele 1.600 verkochte Insignia’s in 2013 tot gevolg. Een grondige facelift moet een nieuwe verkoopimpuls genereren.

140 pk
350 Nm
200 km/h
11,0 s
6,6 (3.9) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 31.195
€ 42.980
€ 788 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline

  • Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

  • Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

  • Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D-F Lease Pro

  • Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

  • Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo