Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

- 4 december 2013

Ruime mogelijkheden

Datzelfde geldt ook voor de knoppen op het stuur. Het zijn er veel, waarbij de functies van links en rechts makkelijk te verwarren zijn, maar het lastigst is dat de positie van het draaiknopje bij de regelaar/begrenzer niet met één blik te herleiden is. Het stuur ligt overigens wel lekker in de hand en met de afgeplatte onderkant ziet het er mooi uit, wat ook nog zijn voordelen biedt bij de instap. Als bestuurder zit je vrij rechtop, daarom staat de versnellingspook weer op hoogte, al staat hij nu tussen de stoelen en zit hij niet meer aan het dashboard vast. De stoelen zijn aan de zachte kant, maar bieden desondanks voldoende steun. Op de zijkanten zien we opstaande randen, maar verwacht daar qua steun niet te veel van, want daar zijn ze simpelweg te zacht voor. We vrezen zelfs een beetje voor de duurzaamheid, wanneer in- en uitstappende bestuurders de rand steeds zullen belasten.

Op de tweede zitrij hebben de passagiers op de drie afzonderlijke stoelen veel ruimte, zelfs flink meer dan voorheen. Wanneer je je naar de derde zitrij wurmt, wordt duidelijk waarom: daar is de ruimte beperkter. Nadere bestudering leert ons dat de schuifmogelijkheden voor de middelste rij groter zijn geworden. Dat daarmee meer vrijheid ontstaat voor de inzittenden om de ruimte naar eigen wens te verdelen, is natuurlijk alleen maar mooi. Toch blijven de laatste twee plekken kinderplekjes. Ook met het wegklappen van de stoelen heeft Citroën het goede behouden; met een simpele trekbeweging aan een lusje zakt de stoel in de vloer, of komt hij weer overeind. Door afdekkleppen uit te klappen kan de vloer vlak gemaakt worden. Simpel en doeltreffend.

150 pk
340 Nm
210 km/h
9,8 s
6,0 (4.2) l/100km
110 g/km
D
22%
€ 27.690
€ 35.360
€ 648 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

  • Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • 2013 - Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

  • 2011 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • 2007 - Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • 2006 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance