Nissan 370Z Roadster 3.7

Arnold van Schepen - 14 november 2013

Heerlijk doelmatig

‘Innovation that excites’ luidt Nissan’s slogan. Wel, die vlieger gaat mooi niet op voor de 370Z Roadster en daar zijn we blij om. De Note en de nieuwe Qashqai zitten tjokvol veiligheidstechnieken, en de GT-R is een mechanisch hoogstandje, maar dat alles is aan de Z niet besteed. Wil je rij-assistentie? Dan neem je een passagier mee. Wil je maximale grip in het betere bochtenwerk? Leer je gasvoet te doseren. Wordt je koud of nat? Doe het dak dicht. De Z is een heerlijk ongecompliceerde en doelmatige stuurmansauto die de bestuurder en diens rijplezier centraal stelt. Dat is van meet af aan het karakter van de Z-reeks geweest en het valt Nissan te prijzen dat ze die doelmatigheid in stand hebben gehouden. Wie rijeigenschappen wil combineren met open rijden, kan niet om de Z heen. Zijn jongere concurrenten bieden weliswaar gadgets en personaliseringsmogelijkheden, maar de Z biedt waar voor zijn geld in de vorm van een zeer capabel onderstel, bouwkwaliteit en zijn gretige zespitter. Ook in uiterlijk opzicht kan de Z nog prima mee, getuige de vele reacties van het vrouwelijk publiek. Stuurmannen kunnen hun hart ophalen aan de sharp steering, de dames gaan voor zijn looks. Want every girl’s crazy for a sharp lined car, nietwaar?

  • Allround motorkarakter
  • Onderstel en wegligging
  • Bouwkwaliteit
  • Motorgeluid is wat ingetogen
  • Geluidsisolatie stoffen kap
  • Variëteit in digitale en analoge instrumenten
328 pk
363 Nm
250 km/h
5,8 s
10,5 (10.9) l/100km
254 g/km
G
22%
€ 77.770
€ 84.480
€ 1.549 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • BMW 4 Serie Cabriolet 435iA High Executive

  • Morgan Roadster 3.0 V6

  • 2010 - Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

  • 2009 - Nissan 370Z