Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

- 23 oktober 2013

Niet méér nodig

Al rijdend met de Kuga in het relatief vlakke Nederland, merk je dat je niet meer vermogen nodig hebt dan de 150pk en de 240Nm koppel. Van '0' naar '100' gaat binnen de 10 seconden en ook op tussensprints is de Ford - mede dankzij de fijn schakelende zesversnellingsbak - snel genoeg. Gebruik je de Kuga enkel op de verharde weg en hang je er geen grote aanhanger achter - al mag hij als voorwielaandrijver ook 'gewoon' 2.000 kilo trekken - dan is enkel aandrijving op de voorwielen ruim voldoende. Net als alle andere Fords is de Kuga één van de best sturende auto's in zijn klasse. Hoewel een CX-5 in de buurt komt, stuurt de Kuga net wat strakker en directer.

Tijdens een uitgebreide testweek, gevarieerd gereden op snelwegen, buitenwegen en in de stad kwam het testverbruik uit op 8.1 liter per 100 kilometer. Rij je enkel lange stukken op de snelweg, dan komt de fabrieksopgave van 6.6 liter per 100 kilometer in de buurt, maar of het ooit gehaald wordt lijkt niet realistisch.

150 pk
240 Nm
195 km/h
9,7 s
onb (6.6) l/100km
154 g/km
D
22%
€ 32.465
€ 42.805
€ 785 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • Subaru Forester 2.0i Lineartronic Executive AWD

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • Nissan X-Trail DIG-T 163 Tekna

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • 2020 - Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium

  • 2008 - Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium