Peugeot 208 GTi 1.6 THP

Pawel Piotrowski - 24 augustus 2013

GTI-embleem waardig

Met de 208 GTi is er eindelijk weer een Peugeot op de markt die het GTi embleem met trots mag dragen. Hij heeft meer dan voldoende vermogen in huis om zich met de stevige concurrentie te kunnen meten. De 1.6 THP motor reageert lekker fel op de stand van het gaspedaal en beschikt voor een geblazen blok over een fijne vermogensopbouw. Maar de 208 GTi kan meer dan alleen hard rechtuit knallen. Onderstel en stuurinrichting zijn zodanig aangepast dat het weggedrag eindelijk weer GTi-waardig is. De Fransen zijn weliswaar niet tot het uiterste gegaan, maar die wetenschap maakt het rijden in de 208 GTi niet minder leuk.

  • Soepele en alerte motor
  • Goed gebalanceerd onderstel
  • Complete uitrusting
  • Verstelbaarheid van de stoelen kan beter
  • Motor draait op de snelweg teveel toeren
  • Niet leverbaar als vijfdeurs
200 pk
275 Nm
230 km/h
6,8 s
7,0 (5.9) l/100km
139 g/km
E
22%
€ 25.690
€ 27.140
€ 498 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange

  • Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • DS 3 PureTech 130 S&S So Chic

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure