Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

- 18 mei 2013

Ruimte voor verbetering

Zijn de aanpassingen van buiten al beperkt, in het interieur merk je nauwelijks dat je in een onconventioneel aangedreven Jetta zit. Enkel een knop voor het inschakelen van de elektrische mode - waardoor je een korte afstand geheel elektrisch kunt rijden - en het woord 'Hybrid' op de aluminiumkleurige sierlijst op het dashboard zijn details die afwijken. Wat gebleven is is het ruime interieur, waarin niet alleen voor de mensen voorin ruim voldoende plek is, maar ook voor de achterpassagiers - zelfs als de voorstoelen in de achterste stand staan. Ook de kwaliteit van de gebruikte materialen wijzigde niet. Voor het dashboard an sich is dat ook niet nodig - gezien de fraai ogende en fraai aanvoelende materialen - maar de deuren zijn bekleed met keihard plastic dat het kwaliteitsgevoel van het binnenste negatief beïnvloedt.

Geheel achterin merk je het grote verschil met de conventionele Jetta's. Door de plaatsing van het accupakket bovenop de achteras valt de bagageruimte een stuk kleiner uit - 374 in plaats van 510 liter - en is de hoogte van de ruimte tussen de neergeklapte achterbank en het accupakket beperkt. Wanneer de aandrijflijn later verschijnt in de nieuwe Golf, zal het accupakket beter weggewerkt worden en niet meer ten koste gaan van de binnenruimte.

170 pk
250 Nm
210 km/h
8,6 s
5,7 (4.1) l/100km
95 g/km
A
22%
€ 29.990
€ 32.626
€ 598 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • Suzuki Kizashi 2.4 Sport

  • Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • Renault Fluence Z.E. Dynamique

  • 2011 - Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

  • 2006 - Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

  • 2005 - Volkswagen Jetta 1.9 TDI Comfortline