Nissan Leaf Tekna

- 24 april 2013

Aerodynamica op één

Zijn nogal uitgesproken design kan niet iedereen bekoren. Hoewel het Japanse merk duidelijk maakt dat de Leaf rijdt zoals een 'normale' auto, ziet hij er niet uit als een gemiddelde Golf of Astra. Perfecte aerodynamica was het sleutelwoord voor het ontwerp van de auto en dat is goed te zien. Bijzonder gevormde koplampunits moeten zorgen voor een betere luchtstroom langs de zijspiegels en de gladde neus geleidt de wind beter over de auto. Bij de facelift is het uiterlijk nauwelijks veranderd, buiten de iets gewijzigde grille in de bumper. Deze wijziging zorgt voor een nog lagere luchtweerstand, welke uiteraard zorgt voor minder windgeruis maar bovenal minder energieverbruik. Op de achterspoiler is een klein zonnepaneel geplaatst om energie op te wekken. Deze elektriciteit wordt niet gebruikt om de accu bij te laden, maar wel om de airco voeding te geven zodat het interieur al vóór je instapt op de juiste temperatuur is.

109 pk
280 Nm
144 km/h
11,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 23.980
€ 37.005
€ 370 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT Super

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • Volkswagen e-Golf

  • Volvo V40 D2 Summum

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • Lexus CT 200h Luxury Line

  • 2019 - Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • 2018 - Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • 2010 - Nissan Leaf