Opel Mokka 1.6 Cosmo

- 22 december 2012

Duidelijke verbetering

Qua uiterlijke kwaliteit kan de huidige generatie Opels ons wel bekoren, dat kan niet altijd gezegd worden over de gebruikte materialen in het binnenste. Hoewel het ontwerp weinig te wensen over laat - of het moet de ietwat gebrekkige ergonomie zijn - is de materiaalkeuze op vooral de middenconsole en de onderzijde van het dashboard een veel genoemd minpunt van deze auto's. Met de introductie van de Mokka laten de Duitsers zien dat het ook anders kan. Niet alleen ziet het interieur er goed uit, de kunststoffen zijn bovendien van een betere kwaliteit en een duidelijke verbetering ten opzichte van bijvoorbeeld de Astra.

Hoewel de buitenmaten het niet doen vermoeden, is de Mokka bijzonder ruim. Staan de voorstoelen in de achterste stand, dan kunnen achterpassagiers nog steeds plaatsnemen. Door de hoge daklijn is er ook aan hoofdruimte geen gebrek. Geheel achterin is er voldoende plek voor de bagage, maar daar is ook alles mee gezegd. Met zijn 360 liter is de beschikbare ruimte kleiner dan de al eerder genoemde Yeti, maar groter dan de Suzuki/Fiat-tweeling. Qua prijs nestelt de Mokka zich tussen de concurrenten, al drijven opties als stuur- en stoelverwarming de totaalprijs wel op.

115 pk
155 Nm
174 km/h
12,3 s
7,8 (6.5) l/100km
153 g/km
F
22%
€ 21.995
€ 28.495
€ 522 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

  • Daihatsu Terios 1.5 DVVT Trophy

  • Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • 2021 - Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • 2017 - Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation