Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

- 1 december 2012

Revolutie!

Er zijn merken die kiezen voor de veilige weg van evolutie. Denk aan de Volkswagen Golf. Al is geen één deel plaatwerk uitwisselbaar tussen de oude en de nieuwe, de auto blijft herkenbaar als een Golf. Bij Toyota pakt men dit anders aan. Tot 2007 was het de Corolla die al sinds jaar en dag voor verkopen zorgde. Toch kozen de Japanners er voor om deze succesvolle naam in dat jaar te vervangen door Auris, maar daarbij het uiterlijk en interieur niet té extreem te evolueren. Nu is er de splinternieuwe Auris, waarbij de naam hetzelfde is gebleven, maar het design compleet verschilt met zijn voorganger. Er is nu sprake van een revolutie in plaats van een evolutie. Gaat deze auto Toyota wederom aan goede verkoopcijfers brengen? We reden de auto alvast rondom Lissabon om dat te bevinden.

136 pk
142 Nm
180 km/h
10,9 s
onb (3.8) l/100km
87 g/km
A
22%
€ 23.750
€ 26.840
€ 492 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • 2015 - Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • 2015 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • 2013 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

  • 2010 - Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

  • 2007 - Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business