Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Pawel Piotrowski - 23 juli 2012

Vergeten kind

In de middenklasse scoort Honda niet al te best. Op de Civic Hybrid en Insight na laten consumenten het modellenpalet massaal links liggen. Maar ook Honda zelf treft blaam. De Japanners concentreerden zich vooral op de ontwikkeling van zelfstandige hybride modellen. Dat dit ook verkeerd kan uitpakken laten de vergeten kinderen Accord en Civic zien. Aan hun lot overgelaten moesten zij zichzelf zien te redden. Toch is er een lichtpuntje. De nieuwe Civic is door moeder Honda aan de hand genomen en voorzien van eigenschappen die voor een verkoopimpuls moeten zorgen.

142 pk
174 Nm
215 km/h
9,4 s
6,7 (6.1) l/100km
145 g/km
E
22%
€ 19.990
€ 28.430
€ 521 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

  • Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

  • 2017 - Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • 2015 - Honda Civic Type R GT

  • 2014 - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2007 - Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • 2006 - Honda Civic 1.3i-DSI I-VTEC Hybrid

  • 2006 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive