Infiniti G37x 3.7 VVEL S

Arnold van Schepen - 17 juli 2012

Tijdloze elementen

Van alle auto's in het modellengamma is de G37 de minst jonge. Maar het ontwerp van de G37 heeft niets aan schoonheid en overtuigingskracht ingeboet. Je ziet 'm zijn leeftijd van vijf jaar niet aan. Integendeel, het cleane ontwerp toont juist zijn kracht. Ondanks de geringe naamsbekendheid is iedereen het er wel over eens dat er een fraaie en indrukwekkende auto staat. Het ontwerp van de achterzijde valt enigszins uit de toon. De stilering van de achterlichten gaat er in Amerika in als zoete koek, maar voor Europeanen is het even slikken. Toch valt er iets voor het ontwerp met de dubbele ronde achterlichten achter glas te zeggen, het is namelijk een belangrijke vingerwijzing naar het verleden. En ervaringen uit het verleden... bieden in autoland garanties voor de toekomst. En de voorvaderen van de G37 mogen er zijn.

Want de G37 is niets minder dan een Nissan Skyline. En dat is, met het oog op het verleden, iets om heel blij van te worden. Het verklaart de dubbele ronde achterlichten, sinds de Kenmeri-Skyline een vast stylingkenmerk voor deze modelreeks. Net als de toevoeging GT-R, die sinds de Hakosuka synoniem is voor technisch hoogstaande sportwagens. Sinds de elfde (de vorige) generatie vaart de GT-R zijn eigen koers en zijn de Nissan Skyline / Infiniti G iets anders qua technische lay-out, de zes in lijn heeft plaats moeten maken voor een V6 en tevens werden de turbo's uitgezwaaid.

320 pk
360 Nm
240 km/h
6,0 s
10,0 (11) l/100km
255 g/km
G
22%
€ 61.470
€ 73.615
€ 1.350 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

  • Volvo S60 D5 Summum

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S CoupĂ©