Infiniti M35h GT Premium

- 14 december 2011

Eco Pedal

Maar ook al bijt menig hot hatch z'n tanden stuk op de M35h, voor het sportieve moet je aan het adres van de M37 S zijn. De M35h excelleert vooral in comfortabel cruisen. De besturing is prettig direct, maar aan de lichte kant - geen wonder dat de M het in the States een stuk beter doet. Het geluid - beter gezegd: het gebrek daaraan - is ronduit indrukwekkend: of je nu elektrisch of op benzine rijdt, het blijft fluisterstil aan boord. Ook het samenspel van de elektromotor en de V6 weet het comfort op geen enkele manier te verstoren. Alleen de boordcomputer en de toerenteller verraden of de 306 pk sterke V6 zich met de aandrijving bemoeit (en gelijktijdig de accu oplaadt). Dat scenario geldt voornamelijk bij snelheden vanaf 50 km/h of wanneer de elektromotor niet op eigen kracht in de vermogensbehoefte kan voorzien. Bij lagere snelheden en op constant tempo (tot 100 km/h) kan de elektromotor het ook alleen af. Om volledig elektrisch rijden te vergemakkelijken is de M35h uitgerust met een Eco-stand. Knipperende lampjes attenderen je erop dat je het gaspedaal te diep intrapt. Heb je daar maling aan, dan word je door een toenemende tegendruk in het gaspedaal alsnog op andere gedachten gebracht. Een effectief trucje dat z'n praktische nut verliest zodra er bij het verkeerslicht auto's achter je staan. Van het prestatiepotentieel blijft in de Eco-modus maar weinig over en dat maakt deze stand bepaald niet bevorderlijker voor een goede doorstroming.

306 pk
350 Nm
250 km/h
5,5 s
9,8 (7) l/100km
162 g/km
D
22%
€ 70.640
€ 77.940
€ 1.429 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • Jaguar XF 2.2D

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • Cadillac CTS 2.0T Premium

  • 2010 - Infiniti M37S Premium