Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

- 8 januari 2012

Bella Italia

Hoewel het ontwerp van de Punto Evo - buiten een facelift - al bijna zes jaar meegaat, zou je dit afgaand op het uiterlijk schoon van deze auto niet zeggen. Nog steeds steekt het design positief af bij de behoudender vormgegeven concurrenten zoals de Volkswagen Polo en Toyota Yaris, zonder bedaagd over te komen. Ronde vormen, afgewisseld met strak vormgegeven lichtunits, geven de auto een gespierd voorkomen. Omdat het duidelijk mag zijn dat het niet een simpele Fiat betreft, is de auto voorzien van 18 inch lichtmetaal, rode striping en rode spiegelkappen. Een bodykit en achterspoiler maken het plaatje compleet. Hoewel het voorgaande de auto een als Abarth herkenbaar model maakt, zijn deze zaken wel op het randje van overkill. Waar de doelgroep voor de Punto Evo - jongere autokopers en liefhebbers - het als een strakke en sportieve auto zien, kijken andere weggebruikers je nogal eens meewarig aan. Toch zien we het uiterlijk vertoon niet als een negatieve zaak: het past prima bij de flair die bij deze Italiaan hoort.

180 pk
270 Nm
216 km/h
7,5 s
8,7 (6) l/100km
142 g/km
F
22%
€ 22.990
€ 27.240
€ 499 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • 2008 - Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse