Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

- 9 november 2011

Diesel op herkansing

Toen Nissan in 2007 de Qashqai aan het publiek toonde, stond de wereld op zn kop; de allereerste cross-over in het middenklasse segment was geboren. SUVs waren destijds uitermate populair, maar kenden nadelen zoals een hoog brandstofverbruik en ook de grootte van dergelijke autos werd niet door iedereen toegejuicht. Met de Qashqai, wat in principe de opvolger is van de saai vormgegeven Almera, bieden de Japanners wel de lusten, maar niet de lasten van een SUV. Direct was de auto een verkooptopper en werden er in het eerste jaar, ondanks problemen met lange levertijden, 9.000 exemplaren aan de Nederlandse autokoper verkocht. Om deze verkopen op peil te houden is de Qashqai in 2009 gefacelift en werd een +2 aan het modelprogramma toegevoegd voor degene die f meer bagageruimte eist, f twee extra zitplaatsen geheel achterin nodig heeft. Begin 2010 testten we de geheel vernieuwde middenklasser van Nissan al, met de twee liter diesel. Deze motor - en tevens ook de 1.5 dci - wordt, geheel in de trend van downsizing, vervangen door een nieuwe 1600 cc turbo-diesel. Begin volgend jaar wordt deze auto leverbaar in Nederland, maar wij konden hem al rijden in en om het Spaanse Malaga.

130 pk
320 Nm
189 km/h
10,9 s
6,3 (4.7) l/100km
119 g/km
F
22%
€ 22.390
€ 33.650
€ 617 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Peugeot 3008 1.6 HDiF Premire

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • 2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look