Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

- 31 augustus 2011

Bravo!

We weten inmiddels dat de Bravo z'n zaakjes goed voor elkaar heeft. De auto ziet er goed uit, rijdt - vooral in de sportieve stand - prima en biedt voldoende ruimte. Maar er is nog iets dat in het voordeel van de Italiaan spreekt: de auto is heel schappelijk geprijsd. Voor een kleine 29 mille neem je de sleutels van deze Bravo in ontvangst en dan ontbreekt het je aan niets: xenon-verlichting, privacy glass, lederen bekleding, climate control, een dubbel glazen dak en een uitgebreid infotainmentsysteem; het zit er allemaal op. Ook motorisch zit je er warmpjes bij, want behoudens een turbogat voldoet de geblazen 1.4 prima. Het blok levert veel vermogen, doet z'n werk in betrekkelijke rust en zet een aardig verbruik neer. Neem je kleinigheden als de harde en korte zittingen, de onoverzichtelijke achterzijde (gelukkig voorzien van parkeersensoren) en de hoge tildrempel van de bagageruimte voor lief, dan verdient Fiats compacte middenklasser eigenlijk maar één conclusie die even terecht als voor de hand liggend is: bravo!

  • Fraaie vormgeving
  • Rijeigenschappen in sportstand
  • Value for money
  • Harde, korte (sport)stoelzittingen
  • Onoverzichtelijke achterzijde
  • Forse tildrempel bagageruimte
140 pk
230 Nm
204 km/h
8,9 s
7,5 (5.7) l/100km
132 g/km
D
22%
€ 16.850
€ 28.840
€ 529 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • 2007 - Fiat Bravo 1.9 Multijet Edizione Prima