Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

Pawel Piotrowski - 20 februari 2011

Geruststellend

Vanzelfsprekend is de Sport met luchtvering uitgerust en de comfortverwachtingen liggen dan ook hoog. Toch legt de immer in beweging zijnde koets een nerveus karakter bloot. Zelfs op glad asfalt voel je de Range continu over de weg dribbelen en over zijn lengteas rollen. Trap je het gaspedaal diep in dan duikt de achterzijde, rem je fors af gebeurt het omgekeerde. De vage besturing past dan weer wel bij dit karakter. Zelfs het optionele Adaptive Dynamics maakt van de Sport geen dynamisch sturende auto; slechts het overhellen wordt beperkt. Het onderstel van de Range Rover is offroad wel helemaal in zijn element. Daar waar een X5 of ML al lang over de grond zou schrapen gaat de Sport door zijn forse aanloophoeken verder. Dankzij de luchtvering kun je de Range Rover hoger op zijn poten zetten en met het Terrain Response System en de lage gearing is het praktisch onmogelijk om in diepe modder vast komen te zitten. Een geruststellende gedachte.

245 pk
600 Nm
200 km/h
9,3 s
10,5 (9.2) l/100km
243 g/km
G
22%
€ 88.900
€ 111.500
€ 2.044 / maand
€ 732 - € 792 / kwartaal
  • BMW X5 xDrive30d High Executive

  • Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel Pro Line +

  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line Edition

  • 2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography

  • 2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic

  • 2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue

  • 2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • 2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

  • 2011 - Land Rover Range Rover Evoque CoupĂ© TD4 Prestige

  • 2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography

  • 2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography

  • 2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE