Cadillac CTS-V Coupé

Jan Westerhof - 8 december 2010

On-Amerikaans

De Yanks staan niet bekend om hun al te dynamische eigenschappen, maar de CTS-V bewijst dat ze het echt wel kunnen. Hoewel de CTS-V natuurlijk best nog veel comfort heeft behouden, is de auto overduidelijk veel stijver, scherper en directer dan de 'gewone' CTS Coupé, waarmee we ook even een blokje om zijn geweest. Die viel al op door een redelijk sportieve inborst, maar de CTS-V overtreft dit uiteraard aan alle kanten. De besturing - alcantara stuurwiel! - is lekker zwaar en voor een Amerikaan nogal gevoelig en de instelbare demping nodigt uit tot beuken. BMW-rijders imponeer je er echter niet mee, om het zo maar even te zeggen, maar M3's en M5's zie je dan weer om de haverklap. Hetzelfde geldt voor het interieur, dat nét niet zo verzorgd is als bij de bekende merken, maar er wel weer erg mooi uitziet.

564 pk
735 Nm
282 km/h
4,4 s
onb (14.7) l/100km
350 g/km
G
22%
€ 134.490
€ 134.490
€ 2.466 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • BMW 6 Serie Coupé 635d High Executive

  • Lotus Evora S 2+2

  • 2014 - Cadillac CTS 2.0T Premium

  • 2008 - Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • 2005 - Cadillac CTS 3.2 Elegance