Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

Harold Rolloos - 31 juli 2010

Hooligan uithangen

Het ESP is via een grote knop links van het stuur simpel uit te schakelen. Het is niet moeilijk om de hooligan uit te hangen en het systeem laat je erg ver gaan. Pas op zo'n moment snap je eigenlijk waarom het aanwezig is. Ook de remmen bijten erg goed. De wegligging is strak, de auto kleeft echt aan de weg. Het onderstel is te hard voor dagelijks gebruik; met een instelbaar onderstel was dit probleem verholpen. Was dit namelijk de sportstand geweest, dan hadden we hier mee kunnen leven, omdat je er dan voor kiest. Nu heb je die keuze niet en moet je het gestuiter op de koop toenemen. Vooral op klinkerwegen langs bijvoorbeeld boulevards is dit goed voelbaar. Dit is namelijk de plek waar je met deze 370Z Roadster gezien wil worden, want een blikvanger is het zeker, vooral met open kap. Maar ook gesloten trek je de nodige aandacht. Het sluiten van die kap kan dus logischerwijs ook alleen uit stilstand. Opvallend is dat na dit tafereel de ramen niet automatisch omhoog gaan, wat bij de meeste andere cabrio's wel het geval is. Tijdens het rijden met gesloten dak is het opmerkelijk stil in de auto. In die staat is het zicht naar achteren trouwens belabberd. Het zicht door het achterruitje is beperkt en de rest wordt weggenomen door de hoge kont.

328 pk
363 Nm
250 km/h
5,5 s
13,0 (11.2) l/100km
262 g/km
G
22%
€ 58.400
€ 63.395
€ 1.162 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

  • Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6 Limited

  • 2013 - Nissan 370Z Roadster 3.7

  • 2009 - Nissan 370Z