Infiniti G37 Cabrio GT Premium

- 3 juli 2010

Relaxte cruiser

Niet alleen in de uitrusting, maar ook in de rijervaring heeft het comfort de overhand. De coupé-cabriolet vraagt vooral om een relaxte rijstijl, waarbij de wetenschap dat je een groot vermogen tot je beschikking hebt al bevredigend genoeg is. Zeker op een mooie zomeravond is er niks lekkerder dan het asfalt soepel onder je door te laten glijden. De zeventraps automaat die gladjes maar zeker opschakelt en de dempende werking van het onderstel zetten dit gevoel kracht bij. Zelfs in geopende toestand blijft het relatief windstil op de voorstoelen. Wanneer de snelheid flink omhoog gaat, zijn opstaande ramen afdoende om ook dan de wind grotendeels buiten de auto te houden. Ook al kan zelfs een rustige rijder de G37 Cabrio niet met minder dan deze 320 pk sterke motor bestellen, dan nog vraagt hij natuurlijk ook zo nu en dan om de sporen. Wanneer je dit vanuit de D-stand van de automaat doet, voelt deze zeer goed aan in welke mate er teruggeschakeld moet worden. Dat moet ook wel, want pas wanneer de motor echt een beetje op toeren komt, komt het sportieve karakter van het blok om de hoek kijken. Wanneer je hier continu gebruik van wil maken, biedt de S-stand uitkomst door standaard meer toeren te draaien en er dus doorlopend meer vermogen beschikbaar is. De liefhebber kan met de magnesium schakelflippers op ieder gewenst moment de automaat overrulen, maar als je daar veel behoefte aan hebt, is de handgeschakelde zesbak een logischer keuze.

320 pk
360 Nm
250 km/h
6,4 s
10,8 (11.4) l/100km
264 g/km
G
22%
€ 68.750
€ 76.480
€ 1.402 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

  • BMW Z4 Roadster sDrive35i DCT

  • BMW 3 Serie Cabrio 320i High Executive

  • Lexus IS 250C Executive

  • BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • Volvo C70 2.0D Powershift Intro Edition

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S CoupĂ©