Infiniti G37 Cabrio GT Premium

- 3 juli 2010

Stof of staal

De te kloppen concurrentie is nog niet eensgezind in zijn keuze voor de kapconstructie. Saab en Audi houden vast aan de nostalgische lijnen van een stoffen kap, waar BMW en Lexus reeds hun heil zoeken in een comfortabele stalen constructie. Ook Infiniti maakt diezelfde keuze en doet dat zeker niet onaardig. In gesloten toestand zijn de lijnen weliswaar niet zo strak als die van de echte coupé, maar toch blijft het een fraaie verschijning. Wanneer het driedelige dak in de kofferbak opgeborgen is, staat er een elegante cabriolet waarbij met licht aangezette Infiniti-welvingen een eigen gezicht aan de auto gegeven wordt. Voor de procedure van inklappen van het dak - wat al een schouwspel op zich is - heeft de Infiniti 25 seconden nodig. Dat er in de kofferruimte bij een luxe auto als deze geen sensoren aanwezig zijn die voorkomen dat je de dakdelen beschadigt op achtergebleven bagage, mag op zijn minst opmerkelijk genoemd worden.

320 pk
360 Nm
250 km/h
6,4 s
10,8 (11.4) l/100km
264 g/km
G
22%
€ 68.750
€ 76.480
€ 1.402 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

  • BMW Z4 Roadster sDrive35i DCT

  • BMW 3 Serie Cabrio 320i High Executive

  • Lexus IS 250C Executive

  • BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • Volvo C70 2.0D Powershift Intro Edition

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S Coupé